Sunday, May 16, 2010

Bermula semula...

Sudah setahun meninggalkan bloq ini.....
Kenapa tiba-tiba terpanggil untuk menulis di bloq ku yang terlalu lama ku tinggalkan...ermmm mungkin banyak kisah-kisah yang bermain difikirkan hendak dikongsikan bersama...

Kini kehidupan aku telah banyak berubah...banyak suka duka yang  telah dilalui.. mungkin tidak sama dengan orang lain.. tetapi itulah pengalaman yang mematangkan diri kita...

Keluarga...
Jika dulu aku hidup berdua bersama suami ku.. Kini kehadiran Hadif,, telah banyak menceriakan hidup kami.. Hadif pun hendak mencecah umur setahun setengah... pesan mak.. didiklah Hadif menjadi insan yang mulia.. masa sekaranglah hendak asuh betul budak tu.. jangan lambat... setiap perlakuan ibu-bapa akan dicontohinya.. maka berbuat baiklah selalu.. anak akan mencontohinya...Pesan mak kepada aku..

Kerjaya...
Alhamdulillah.. kerjayaku sebagai seorang guru.memberikan kepuasan dalam hidup ku... Mungkin latar belakang keluarga ku.. menyebabkan aku tidak kekok dengan kerjaya ini.. Inilah jalan yang Allah tunjukkan kepada ku dalam duni perkerjaan yang selama ini aku pohon rezeki kepada Nya.. hampir 3 tahun aku menganggur mencari arah tuju..Kini telah hampir 3 tahun aku berkhidmat di SKBSD1...

Kehidupan...
Yang aku mampu katakan.. alhamdulillah..banyak yang dialami..
Rupanya selama ini Allah bagi dugaan yang hebat dalam hidup ku.. Sebenarnya.. Allah hendak berikan sesuatu yang amat berharga buat ku di hujung tahun 2009...

banyak sangat tulis.. nanti jarang plak nak tulis lagi.. simpan-simpan kisah2 itu di kotak fikiran lagi.. nnt sambut kisah untuk bercerita....

No comments:

Post a Comment